2007年11月1日星期四

~缘起珍尼~

珍尼,是一个漂亮女孩的名字吗?曾经离我那么遥远,而今这么接近...

四年前,我刚完成三年的大学课程,年青人口袋没银,我在等待工作的当儿,干脆就在一家西饼店打散工,卖起面包蛋糕来了(也免费试吃每种面包),还亲手边做边卖威化饼。那时候,星洲日报上每日刊出常识拼字游戏,在读者群中掀起一阵风。每当翻到地方版,我总也兴致勃勃地考考自己。还记得其中一期有题:“位于彭亨州的马来西亚第二大淡水湖泊”...嗯...地理常识,好!我......忘了。

是,我对不起曾循循善诱教导我的恩师,因为脑袋瓜自动清理过期资讯的功能太强劲,所以这些知识都几乎原封不动悉数置入回收桶里去了。姐姐干脆搜查网站,电脑荧幕中却跳出三个字:“珍...尼...湖”


Tasik Chini, the country's second-largest freshwater lake, Deep within the still, dark waters of Tasik (Lake) Chini lies an ancient kingdom that once ruled vast tracks of land around the lakes. It is believed that the Khmer regime pushed their way down as far as Malaya as they swept through the Indochine during their reign in the early 5th century. Legends told by ancestors of the local indigenoues tribes describe the deliberate flooding of an ancient city to avoid being invaded by enemies. To this day, the underwater kingdom has remained elusive to mankind. Perhaps this city of gold, hidden in the deepest, darkest waters of the lake is the legacy left behind by a great empire.

http://www.journeymalaysia.com/ML_chini.htm

没有评论: